Si, cada cop que hem de baixar el grao de la vorera encara se'ns ressenteixen les cames..... semblem iaies reumatiques.... :P
Un cop planificats els dies que ens queden per Borneo, vem decidir que avui era dia de descans (preveient l'anteriorment comentat....) aixi que hem anat a veure la reserva d'orangutans de Sepilok.
Hem deixat l'hotel en el que estavem i traslladat a l'hotelet d'un senyor xines molt arruixat, que te un xiringuito molt ben adaptat. L'habitacio val 50 ringgits (uns 12 eurupecus), aire acondicionat, TV PLANA!!! (a les botigues d'aqui el 95% de les vendes encara son teles de tubs!!), i el paio te una col.leccio tremenda de pel.licules (no pirates!!) que pots agafar quan vulguis. A mes, el paio te una mena de cyber cafe al repla de la nostra habitacio amb 3 pcs ultim model, cadascun amb la seva fotocopiadora, webcam, auriculars amb microfon...I PAPER I BOLI!!! fantastic!!! jejeje Ahs, i molt mes important, tambe hi te aixo:
(oju peligru amb el detall: FOR NON MUSLIM ONLY!!!) jajajajjajajjajajaja
Hem esmorzat al mateix lloc d'ahir (a vegades val mes boig conegut que....), un cafe de mitjo de mig litre amb un dit de llet condensada, i unes pastes de dubtos contingut, com una mena de xocolata de garrofa "a lo malaiu". Un local curios ple d'homes que no foten ni l'ou mentre esmorzen sopa de fideus...
Una estona abans de les 9, corriem per l'estacio d'autobusos, tots esperant entre els 1500 autobusos que hi havia aparcats, l'autobus amb el retol "Sepilok Batu 14" i de mica en mica han anat apareixent un grapat de guiris mes (tots amb les cames destrossades, ja que aqui ens anem seguint d'un lloc a l'altre i ens trobem a tot arreu!!). Llavors ha aparegut el tipic paio que et diu que si el bus avui no funciona, bla bla bla.....pero fos cert o no, ja ens ha anat be, doncs ens hem encabit tots en una furgo i ens han portat directes al lloc per 1 euru de diferencia. Aixi ens hem estalviat les parades..... :P
Un cop alla, i haven pagat les taxes de rigor, hem passejat per una plataforma de fusta entre la selva per a veure com donaven esmorzar als orangutans. Un xic decebedor (tal i com vas dir, Roser), doncs hem vist 4 orangutans jovenets que tenien clarisim que ens donarien l'esquena tota l'estona mentre esmorzaven tranquilament cubells plens de fruita. Aixo si, sota l'atenta mirada d'un incomptable nombre de macacus que esperaven a menjar-se les restes....
Un cop vist, ens han portat a veure un flim sobre la tasca de recuperacio d'aquests animals que fan al centre de conservacio, doncs als pobres no els hi queda selva per viure, ja que l'han talat tota per a fer plantacions de palmeres i extreure'n oli de palma (una altra desgracia, francament).
Despres del video, voliem fer una altra ruta per la selva, una ruta per veure ocells, pero clar, aquesta gent tanca barraca a dos quarts d'una i fins a les dues no tornen a obrir. Aixi que a tres quarts de dotze ens trobavem alla amb cara de babaus sense saber massa que fer.... (la reserva es troba en un lloc apartat, on resultava que no passava cap bus fins a les 4 de la tarda....)...aixi que en sortir i veure un unic taxi aparcat a la porta i un munt de guiris amb cara de despistats sense saber on anar i que fer (ni que dinar!!!), hem saltat dins el taxi, que ens ha cobrat 8 eurus per fer 25 quilometres ( a mes, haviem enganyat un parell de guiris d'aquests de les cames destrossades per compartir taxi, aixi que ens ha sortit el tema rodo!!) i hem tornat cap a Sandakan.
Despres de dinar i fer un parell de compres necessaries (per fi he trobat lentilles d'un sol dia, ja que el paio de l'optica (a Berga) em va donar un liquid que m'ha deixat l'ull com si hagues sortit de l'infern durant una setmana) hem tornat a "cal xines", on ens hem retrobat amb l'Eduard (el noi del Maresme que vem trobar el primer dia a Kota Kinabalu) i un parell d'amics seus.
Com que ja hem recorregut tots els carrers de la ciutat, fent el xafarder a nombrosos comercos francament curiosos (ferrers, botigues de pesca, superhipermercats de 4 pisos (molt interessants per a fer-se una idea de la gent com viu i que menja), i inclos el mercat ambulant de verdures que es gestiona integrament per personal del sexe femeni, hem tornat a cal xines sorrut, a mirar-nos una peli amb aire acondicionat tranquilament...
Aquest vespre hem quedat amb l'Edu, la Paula i en Jim per anar a sopar i fer una cerveseta, que fins ara, com que aixo esta tan mort no hem ni sortit a fer la cerveseta, i els bons costums no poden perdre's!!!
Dema a primera hora marxem cap a una illa a veure tortugues, tornarem l'endema al mati i directes a cal xines, que aixo es "deluxe", aixi que aviat tindreu fotos noves!!